Temaresa med företaget

Att planera en resa med företaget är något ganska vanligt. Många företag anordnar åtminstone en om året, ofta i samband med en konferens. Och att satsa på ett tema under hela resan är ett populärt alternativ.

När det kommer till att planera en resa för ett företag är det många punkter man måste pricka av. Utmaningen växer också med antalet personer som ska följa med. Både på grund av själva antalet, men också för att fler personer betyder i regel fler individuella intressen. Och detta kan göra det svårare att hitta en sorts resa som alla kan tänka sig följa med på.

Ska man åka i väg på konferens och blanda in andra aktiviteter kan det vara värt att spendera lite tid på att försöka skapa en råd tråd genom så många delar som möjligt. Men satsa på en sådan naturligt koppling som möjligt, försök inte forcera konceptet på absolut allt. Titta på syften med resan för företaget och hur detta kan logiskt dras vidare till andra aktiviteter.

Det finns många olika sorters temaresor anpassade för företag man kan välja mellan. Åker man iväg under vintern kan det ju fungera riktigt bra tematiskt att boka en skidkonferens, något man kan hitta på flera orter bara i Sverige. Men då är det ju fördelaktigt om alla på företaget har ett intresse av vintersport. Annars kan ju vissa känna sig exkluderad ur aktiviteterna.

Genom att titta på alla sorters resor och faktiskt ta feedback från sina anställda kommer man nog kunna hitta något som de flesta, om inte alla, kan känna sig nöjd med. Många destinationer kan ju bjuda på en variation av upplevelser om man inte har något emot att dela upp gruppen när det blir dags för aktiviteter.